På den absolutte 1. plads kommer et indlæg fra 28. august. Det var vores plakat over de lydkort, vi tidligere havde udgivet på bloggen. Lydkortene blev lavet med henblik på at give forældre, pædagoger, lærere m.fl. et materiale, der kan bruges uden stort kendskab til fonetik og fonologi. På hvert lydkort findes en QR-kode, der linker til en lille videoforklaring til den pågældende talelyd. Materialet består af 19 danske konsonantfonemer med tilhørende film.
1. plads: plakat over lydkort
|
På en 2. plads har vi samlet de to indlæg fra d. 14. og d. 24. august, der omhandler vores lydkort med og uden hjælpetekst. Se indlæggene om lydkort uden hjælpetekst og lydkort med hjælpetekst.
2. plads: lydkort |
Det 3. mest læste indlæg er "Mig er sulten", som er et indlæg om, hvordan man kan hjælpe børn med at få styr på at bruge "mig" og "jeg" korrekt. Læs indlægget fra 21. oktober.
3. pladsen |
4. pladsen går til "Glade børn, der hopper sig til læring", hvor vi præsenterer et rimemateriale fra ABC leg.
4. plads: rim & hop |
På 5. pladsen finder vi et indlæg fra bloggens første tid. Det er indlægget om "Et fortællende tæppe", som vi udgav i februar. Indlægget blev til ved et besøg hos TipTapTudse, hvor vi udforskede tæppet og de andre spændende materialer, TipTapTudse har lavet. Indlægget blev samtidig startskuddet til det samarbejde, der har ført til, at Mogens' flotte illustrationer pryder lydkortene.
5. plads: det fortællende tæppe |
Med ønske om et godt og sprogfyldt nytår.